PRACE PISEMNE || POMOCE NAUKOWE || TESTY


 
Zaloguj się!
Brak konta kliknij tutaj!


szukaj prac:

zobacz także:

 Kategorie
   • Antyk i Biblia
   • Historia
   • Marketing
   • Pedagogika
   • Pozytywizm
   • Prace Maturalne
   • Przekrojowe
   • Psychologia
   • Recenzje
   • Renesans
   • Romantyzm
   • Rzeczoznawstwo
   • Socjologia
   • Współczesność
   • XX lecie
   • Zarządzanie
 Subskrypcja
Newsletter Skryba.pl
e-mail:


 Sonda
 Po co się uczysz?

  bo muszę (110)
  nie wiem (18)
  bo chcę (44)
  bo lubię (14)
  dla jaj (30)
  dla wiedzy (81)

 

ID:168 „W co grają uczniowie z nauczycielami (3 strategie)?” (2007-10-04 01:47:38, redakcja)
Autor: marcin, Rodzaj: Praca Zaliczeniowa, Instytucja: PWSZ Leszno, Liczba stron: 12, Cena: 9,99 zł.

„W co grają uczniowie z nauczycielami (3 strategie)?”

Spis Treści:

1. Wprowadzenie do tematu
2. Pole gry – szkoła
3. Strategie najczęściej stosowanych gier
3.1 Gry zakłócające spokój
3.2 Gry upokarzające
3.3 Gry kusicielskie
4. Wnioski końcowe
Literatura

"Pozbądź się zaćmy na własnych oczach. Jeśli tego nie uczynisz, tracisz prawo do zmieniania czegokolwiek. Póki nie jesteś świadom samego siebie, nie masz żadnego prawa poprawiać innych. Zło w próbach zmieniania ludzi czy świata – kiedy ty sam nie jesteś osobą świadomą – polega na tym, że zmiany te mogą służyć tylko twoim interesom, dumie, dogmatycznym przekonaniom albo po prostu odreagowaniu emocji"
Anthony de Mello „Przebudzenie”

1. Wprowadzenie do tematu
Przemyślenia te kieruje przede wszystkim do nauczycieli, ale też i do uczniów, z grona których jak większość dorosłych Polaków się wywodzę i w gronie których miałem zaszczyt spędzić jak dotąd większą część mojego życia. Czuje się zatem kompetentny zadać podstawowe pytania dotyczące egzystencji ucznia w szkole. Jaki system sił kieruje uczniami, jakie maski najczęściej przyjmują, jakie role poza oficjalną bycia uczniem odgrywa uczeń, wreszcie co ukrywa uczeń przed nauczycielami?
W co grają uczniowie z nauczycielami to pytanie, które wiąże wszystkie wyżej wymienione pytania o egzystencje uczniów w szkole.
Sprawa z pozoru prosta – każdy z nas słyszał o psychologicznych gierkach o charakterze destrukcyjnym stosowanych przez uczniów dla osiągnięcia dla siebie pewnych korzyści - okazuje się być znacznie bardziej złożona. Każdy z nas był, jest lub będzie uczniem, zatem teoretycznie każdy powinien znać odpowiedź na tak postawione pytanie. Tymczasem okazuje się, że trudno jest mówić o sprawach, których istnienia tak naprawdę nie zauważamy, a które wynikają z naturalnych sposobów pozyskiwania dla siebie pewnych korzyści. Właśnie brak świadomości istnienia swoistych psychologicznych gier uczniów z nauczycielami jest głównym problemem w podejmowaniu dyskusji na ten temat. Brak świadomości istnienia tych gier dotyczy także nauczycieli, którzy często są bezradni wobec stosujących je dzieci.
Myśl Anthonyego de Mello, zaczerpniętą z jednej z książek o wychowaniu , uczyniłem punktem wyjścia dla rozważań na temat gier uczniów z nauczycielami. Bez sięgnięcia w głąb samego siebie, bez świadomości samego siebie, wreszcie bez informacji przywołanych z własnego dzieciństwa i okresu bycia uczniem wydaje się niemożliwe zrozumieć świat ucznia. Zrozumienie świata wydaje się być warunkiem niezbędnym do jego poprawiania. Świadomość samego siebie – własnego pochodzenia – legitymuje do poprawiania innych.
Uczniowie niejako nieświadomie wplątują nauczycieli w różne relacje. Relacje te zwane dalej gierkami mają często charakter zupełnie spontaniczny a ich celem jest uzyskanie czegoś w rodzaju przewagi psychologicznej, zaspokojenie własnej potrzeby lub zwyczajna chęć zaimponowania we własnym środowisku. Powodów podejmowania przez uczniów gier jest znacznie więcej podobnie zresztą jak samych rodzajów gier. Chcąc wpływać na nieświadome gry uczniów, a szczególnie na te o destrukcyjnym charakterze, nauczyciel powinien posiadać świadomość ich istnienia, znać mechanizmy kontroli oraz dostrzegać granice własnej ingerencji w świat ucznia.
W co grają uczniowie z nauczycielami ze wskazaniem na role nauczyciela w tych gierkach to zatem temat przewodni tego opracowania.

2. Pole gry - szkoła
Większość z nas zupełnie nieświadomie poszukuje kontaktów z innymi ludźmi. Jest to zupełnie naturalne i wynika z naturalnej potrzeby kontaktu. Problem powstaje gdy w kontaktach z innymi dążymy do uniknięcia poufałości, odpowiedzialności wyrażamy brak zaufania, chcemy utrzymać przewagę psychologiczną nad innymi, chcemy zamaskować nasze obawy i fobie lub zwyczajnie nie mamy pomysłu na zorganizowanie własnego czasu wolnego. To główne powody uprawiania swoistych gier w kontaktach z innymi ludźmi.
Nie inaczej sytuacja wygląda na płaszczyźnie kontaktów uczniów z nauczycielami. W tym przypadku szczególnie warto przyjrzeć się rodzajowi kontaktów uczniów z nauczycielami oraz miejscu, w którym do nich dochodzi.
Z racji występującej w szkole hierarchii determinującej...



To jest tylko mały fragment tej pracy!
Chcesz kupić całą pracę? Masz jakiekolwiek pytania?
Skontaktuj się z naszym konsultantem
GG 8254053



ocena : 5 ogladano 3202 razy

 
|  copyright SKRYBA.PL  |   hosting by: NetLook.PL  |

| KOMUNIKATY | KONTAKT | WSPÓŁPRACA |
     
stat4u